Trafik Sigortası Nedir?

Ulaşım konusunda hayatımızı ne kadar kolaylaştırmış olsalar bile ulaşım araçları can ve mal güvenliğimizi tehdit edecek durumlar doğurabilmektedir. Bu durumları kendi çapımızda engellemeye çalışsak bile trafiğe çıkıldığında sadece kendi imkanlarımızla aldığımız önlemler yeterli olmayacaktır.

Can ve mal güvenliğimizin tehlikeye girdiği durumlarda ortaya çıkan maddi hasarların karşılanması insanların ekonomilerini olumsuz etkileyebilecektir.

İşte bu olumsuzluğun oluşmaması için kanunlar ile zorunlu kılınan trafik sigortaları yürürlüğe girmiştir.

Bugünkü yazımızda trafik sigortası nedir gibi herkese merak uyandıran konulara değineceğiz.

Trafik Sigortası Neden Önemlidir?

Trafik sigortası, kaza anında ortaya çıkan maddi veya bedensel zararların karşılanmasına yönelik sigorta türüdür. Trafik sigortasının önemi de tanımında yatmaktadır.

Trafik sigortası, yaşadığımız olumsuz süreçte hem bedenen hem psikolojik açıdan zarara girmişken bir de üzerine maddi zararları karşılamak yükümlülüğünden kurtulmamızı sağlar.

Trafik sigortasının sağladığı yararlardan kaynaklı olarak 2918 sayılı Kara Yolları Trafik Kanunu’nda trafik sigortası zorunlu hale getirilmiştir. Kanuna göre bu sigortayı yaptırmayanlar tespit edildiğinde para cezası ile çarptırılacaktır.

Trafik Sigortası Neleri Kapsar?

Kanunun öngördüğü zorunlu trafik sigortasını yaptırdığınızda belli birtakım teminatlar elde edersiniz. Bu teminatlar şu şekildedir:

• Kişilerin vefat ve tedavi giderleri
  • Kazada meydana gelen ölüm ve kaza tedavi giderleri
  • Kazanın maddi giderleri ve tutarları

Bu teminatların gerçekleşebilmesi için araç sahiplerinin bazı yükümlülük ve sorumluluklarını yerine getirmeleri gerekir. Bu yükümlülükler yerine getirilmediği sürece sigorta şirketleri bu teminatları yerine getirmeyecektir.

Zorunlu Trafik Sigortalarında Araç Sahiplerinin Yükümlülükleri Nelerdir?

Sigorta şirketlerinin trafik kazası anında oluşan zararları giderebilmesi için sigortalı araç sahiplerinin belli bazı yükümlülükleri yerine getirmesi gerekir. Bu yükümlülükler şunlardır:

1. Araç sahibi, poliçe geçerlilik süresi kapsamında gerçekleşen ve hasara neden olan her durumu sigorta şirketine bildirmek zorundadır.
  2. Sigortalı araç sahibi, kazada meydana gelen hasarı ağırlaştırıcı davranışlardan sakınmalıdır.
  3. Sigortalı meydana gelen zararı azaltmalı veya zararın oluşmamasını sağlamalıdır.
  1. Kaza sonucunda oluşan zarardan dolayı sigortalının şahsına dava yolu ya da farklı yollarla bir tazminat talebi ulaşırsa veya aleyhine cezai kovuşturmaya geçildiği durumlarda,  bu durumdan sigorta şirketi haberdar edilmeli ve kişilerin şahsına ulaşan ihbarname, davetiye gibi bütün evrakları vakit kaybetmeden sigorta şirketine ulaştırmalıdır.

Bu yükümlülükleri gerçekleştirdiğinde sigortalı araç sahibinin uğradığı kazada meydana gelen zararlar sigorta şirketi tarafından giderilecektir.

Bu tür yükümlülüklerin yerine getirilmediği durumlarda ise anlaşmazlıklar ortaya çıkacaktır. Bu tip anlaşmazlıkların ortaya çıktığı durumlarda deneyimli bir Eskişehir sigorta avukatından faydalanmanız gerekir.

Zorunlu Trafik Sigortası Kaç Yıllıktır?

Zorunlu trafik sigortalarının süresi 1 yıllıktır. Bu sürenin bitimine yakın sigortanın yenilenmesi gerekir. Kazanın ne zaman gerçekleşeceğini belirleyemediğimiz için trafik sigortasına ne zaman ihtiyacımız olduğunu da bilemeyiz. Bundan dolayı trafik sigortasının yenileme süresini kaçırmamalı ve yükümlülükleri de yerine getirmeliyiz.

Bütün bu yükümlülükleri yerine getirseniz bile trafik kazasından kaynaklanan uyuşmazlıklarda tecrübeli sigorta avukatlarından hukuki yardım talep etmelisiniz. Bunun için Çetintaş Hukuk Bürosuna ulaşabilirsiniz.